האזינו • הרב נויגרשל: היועץ המשפטי הפך לרועץ משפטי

יוסי אשר No Comments on האזינו • הרב נויגרשל: היועץ המשפטי הפך לרועץ משפטי
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהמשך לסערת האמנים שמתחוללת בימים האחרונים שוחחו הרב מרדכי נויגרשל ובצלאל קאהן בתוכנית בית מדרש לאקטואליה על הקליקה המשפטית.

הנושא עלה בעקבות התפתחות פרשיית רונאל פישר והשמועות על קשר אמיץ בינו וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין עוד מימיו של האחרון כעו"ד פרטי.

הרב נויגרשל שהתבקש להתייחס לדברים אמר כי מבחינתו השמות שהוזכרו בפרשייה זכאים עד שיוכח אחרת בבית דין רבני. "גם אם בית משפט יפסוק אחרת מבחינתי הם זכאים".

"יש פה שתי נשים אמיצות שיוצאות להילחם ואני מקווה שהן לא תתגלנה כסנשו פנשה של דון קישוט. הגברת מירי רגב שיצאה להילחם באמנים והגברת איילת שקד שרת המשפטים. מישהו סוף סוף בא וצועק המלך ערום, זה אופייני לנשים היושר והתום הזה.

"אני שנים נפגש עם עורכי דין ושופטים" אומר נויגרשל "האנשים הללו ברובם הם אנשים טובים שרצונם לחזור בשלום הביתה ולהביא פרנסה. אנחנו אוהבים לדבר סרה בבתי משפט. עם כל הניסיון שיש לי עם האנשים הללו בתי המשפט שעוסקים באזרח השופט מנסה כל שביכולתו להביא צדק ולא לרמוס. אני מכיר מקרים שלפני שהדברים התגלגלו החוצה השופטים ניסו לסגור דברים בחדר השופט בטיפול מחוץ למסגרות הרשמיות.

אמרה לי פרקליטה בכירה במחוז תל אבי ש"באו אלינו רבני בני ברק ובקשו לטפל לבד בבעיות שלהם, אמרנו להם בבקשה, כי המטרה שלנו לא להעניש אלא שיהיה סדר". הבעיה מתחילה אם זה מגיע לתקשורת או נכנס למערכת הפוליטית.

כל המושג של יועץ משפטי היה במשך שנים ארוכות כמושג משני לחלוטין והיועץ עסק בייעוץ משפטי.עם השנים הגולם קם על יוצרו והיועץ הפך למנחית הוראות, לשופט בעצמו ודיקקטור.

כיום, מטעים הרב נויגרשל, היועץ המשפטי אומר את דעתו ואז הוא מעלים חוקים, מתעלם מחוקים והמחליט לבד מה לעשות זה יועץ שהפך לרועץ. ולכן צריך שמישהו יגדיר מחדש את תפקידו של היועץ המשפטי או לבטל את המושג הזה בכלל.

האזינו



0 תגובות